تجویز سمعک

سمعک ها ، به ویژه آنهایی که در سال های اخیر تولید شده اند ، دستگاه های الکترونیکی بسیار پیچیده ای هستند که برای جبران کم شنوایی فرد ، صدا را تقویت می کنند. اگرچه سمعک درمانی برای اختلالات شنوایی نیست ، اما اغلب، عواقب افت شنوایی را جبران کرده و می تواند کیفیت زندگی را افزایش دهد. با این وجود ، درست مانند عینک یا دارو ، اگر سمعک به درستی تجویز نشود ، می تواند صدمات جدی به سیستم شنوایی فرد وارد کند به همین دلیل انتخاب یک کلینیک معتبر برای تجویز سمعک امری به شدت ضروری است. سمعک ها تمام اصوات حتی صدا پس زمینه که می تواند اختلال در استفاده کننده از سمعک ایجاد نماید ٬ تقویت می کند. سمعک های دیجیتالی برای حذف صدای پس زمینه در دسترس هستند و می توانند فرکانس های برنامه ریزی شده خاص را یا تمام فرکانس ها را تقویت کنند

مراحل تجویز سمعک

ارزیابی شنوایی اولین مرحله در تجویز سمعک معاینه گوش و انجام تست های تخصصی ارزیابی شنوایی جهت تعیین میزان کمشنوایی و همچنین مشخص نمودن الگوی کمشنوایی است.

در دومین مرحله متخصص شنوایی شما در مورد علت کمشنوایی، قابل درمان بودن یا نبودن، عوارض و مشکلات ناشی از کمشنوایی توضیحاتی را به شما ارائه خواهد کرد. و درصورتی که بهترین راه حل مشکل شما استفاده از سمعک باشد، شنوایی شناس انواع سمعکها و تکنولوژیهای هر مدل سمعک بهمراه میزان هزینه لازم برای هر کدام را به شما معرفی خواهد کرد. و شما براحتی سمعک متناسب با بوجه خودتان را انتخاب کنید.

پس از انتخاب مدل سمعک متخصص شنوایی اندازه گیریها یا قالبگیریهای لازم از گوش شما را با دقت کامل انجام خواهد داد.

پس از ساخت سمعک، تنظیمات لازم با نهایت دقت بر روی نرم افزار سمعک اعمال میشود. سپس توضیحات کاملی از نحوه خاموش/روشن کردن، تعویض باتری، نحوه قرارگیری سمعک در گوش، نحوه نگهداری از سمعک، شرایط گارانتی و هر آنچه در مورد کار کردن با سمعک باید بدانید ... به شما ارائه خواهد داد . شما میتوانید در محیطی آرام و بدون هیچ استرس و نگرانی تمامی سوالات خود را از متخصص شنوایی و سمعک خود پرسیده و بهراحتی کار با سمعک را آموزش ببینید. در نهایت سمعک به شما تحویل داده میشود توجه داشته باشید که پس از تحویل گرفتن سمعک ممکن است لازم باشد برای اعمال تغییرات و تنظیم مجدد دوباره به متخصص شنوایی شناس مراجعه کنید. حتما مدت زمان استفاده و مکانهای مجاز برای استفاده از سمع را از شنوایی شناس جویا شده و شرایط لازم را رعایت کنید. در " کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک کاج "پس از تحویل سمعک شما میتوانید تمامی سوالات خود را هم بصورت تماس صوتی و هم با مراجعه حضوری مطرح فرمایید و کاملا از پشتیبانی سمعک توسط شنوایی شناستان مطمئن باشید.

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سمعک کاج